Informace lokomotivě 151

Základní údaje:

Rok Renkonstrukce z řady 150: 1992-2002

Počet vyrobených kusů: 13

Přezdívka: Banán/Krysa/Potkan

Pokročilé údaje:

Výrobce Škoda Plzeň, modernizace
Škoda / ČMŽO Přerov
Provozovatel ČD
Období provozu 1994-dosud
Trvalý výkon 4 000 kW
Maximální tažná síla 210 kN
Trvalá tažná síla 126 kN
Maximální rychlost 160 km/h
Vytápění vlaku elektrické
Lokomotivní brzda elektrodynamická
samočinná tlaková
přímočinná
Hmotnost a rozměry
Hmotnost ve službě 82 t
Adhezní hmotnost 82 t
Délka přes nárazníky 16 740 mm
Minimální poloměr
projížděných oblouků 120 m
Rozchod kolejí 1 435 mm
Parametry pohonu
Uspořádání pojezdu Bo´ Bo´
Napájecí soustava 3 kV ss
Regulace pohonu odporová
Typ trakčního motoru stejnosměrný sériový
AL 4741 Flt
Přenos kroutivého momentu Kloubová spojka Škoda 

Informace:

Lokomotiva řady 151 je elektrická lokomotiva Českých drah vzniklá modernizací (typové označené Škoda 65Em) strojů řady 150 vyrobených firmou Škoda Plzeň (Škoda 65E). Má přezdívku "potkan", "krysa", "gorila" či případně "banán" (podle dnes již zanikajícího zeleno-krémového nátěru). Tato lokomotiva o výkonu 4000 kW a vybavená odporovou regulací je určena pro vozbu těžkých rychlíků na systému stejnosměrného napětí 3000 V. V současnosti je tato řada jednou ze tří řad ČD s maximální rychlostí 160 km/h nebo vyšší. Do prosince 2013 byla tato lokomotivní řada dislokována v DKV Praha, PJ Praha-Vršovice. Nyní však již jezdí pod hlavičkou DKV Olomouc, PJ Bohumín.

Fotogalerie:

© 2021 Vlakopedie Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky